به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    همانطور که از نام قانون جذب نیز بر می آید، این قانون درست همانند دیگر قوانین موجود در زندگی، به انسان و نحوه ی زندگی او نظم می بخشد و به این ترتیب زندگی ما را دستخوش تغییراتی می کند. مطابق با این قانون، چیز های مشابه در جهان، یکدیگر را جذب کرده و خداوند که در واقع سرچشمه ی تمام انرژی هاست و کائنات را با نظم در کنار یکدیگر آفریده است، طوری برنامه ریزی کرده انسان اختیار دارد و می تواند با انتخاب و عمل، زندگی خود را تغییر داده و ان چه را که می خواهد خلق نماید.

    در واقع ذهن انسان با قدرت و عظمت خداوند، طوری تنظیم شده است که می تواند با فرستادن ارتعاشات و انرژی های همسو با خواسته ها و آرزو ها، آن ها را جذب کرده و در مسیر آن ها قدم بردارد.

    قانون جذب چگونه در زندگی ما تاثیر می گذارد؟

    قانون جذب متعلق به امروز و دیروز نبوده و از ازل تا به ابد در جریان زندگی همه ی انسان ها وجود داشته و دارد. بنابراین این قانون حتی بدون ان که شما به آن فکر کنید و یا اطلاعاتی در خصوص ان داشته باشید نیز در جریان است و اتفاقات خوب وبد را برای انسان رقم می زند. اما یادگیری این قانون می تواند برای انسان ها یک فرصت فوق العاده برای کسب دانش، تجربیات و آرزو های حتی به ظاهر محال باشد.

    انسان می تواند با قرار دادن خود در معرض این قانون، نتیجه ی مورد نظر را کسب کرده و از آن در جای جای زندگی خود استفاده نماید. شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که این قانون تنها در شرایط خاصی همچون تمایل و یا اعتقاد به استفاده از آن، فعال می شود و می تواند بر زندگی ایشان تاثیر گذارد اما در واقع قانون جذب درست همانند دیگر قوانین حاکم بر جهان نظیر قانون جاذبه، در تمامی ابعاد زندگی ما در جریان است و تنها کافیست که ما خود را در معرض این قانون قرار دهیم تا به خواسته هایمان برسیم.

    آیا اگر کسی به قانون جاذبه اعتقادی نداشته باشد، این قانون برای او عمل نکرده و او در فضا معلق می شود؟ قطعا پاسخ خیر است. در خصوص قانون جذب نی قضیه به همین منوال است یعنی چه من و شما این قانون را باور داشته باشیم یا به آن اعتقادی نداشته باشیم و یا اصلا به طور کلی آن را بشناسیم یا نشناسیم، این قانون به هر حال در جهان پیرامون ما در جریان است. 

    در این میان افراد باهوش و توانایی هستند که از این قانون به نفع رسیدن به خواسته ها و آرزو هایشان استفاده کرده و از ان بهره می برند و افرادی نیز هستند که بدون توجه به آن، با احساس ناامیدی و یاس خود کنار آمده و گوشه نشینیف عزلت و نرسیدن به خواسته ها را جزئی از زندگی می دانند و با آن کنار می آیند.

    تصمیم با شماست که از این قانون و تمامی مجرا های موجود در آن برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کنید و زندگی سراسر امید و آرزو را برای خود بسازید و یا در گوشه ای دنج بنشینید و در حسرت آرزو های دست نیافته در انتظار مرگ بمانید!

    قانون جذب و انرژی ها

    شاید بار ها برای شما هم اتفاق افتاده است که چیزی را خواسته اید بعد از گذشت مدت کمی به آن دست یافته اید. در چنین مواردی حتما بسیار شگفت زده شده اید و با دهانی باز در عجب هستید که چه اتفاقی افتاده است که آرزوی شما به این سرعت تبدیل به واقعیت شد و حتی گاهی بگویید که کاش چیز بزرگ تر و بهتری را آرزو می کردم. 

    مطمئن باشید که در چنین مواردی، مهم ترین نکته در رسیدن شما به خواسته هایتان، قانون جذب بوده است. قانون جذب بیشترین تاثیر را در زندگی انسان ها داشته و در تمامی لحظات زندگی با آنان همراه است. در واقع قانون جذب و انرژی های جهان هستی مدام در رفت و امد هستند و شاید منتظر شنیدن خواسته ها و آرزو های شما می باشند تا آن ها در مسیر خود قرار داده و به آن ها جامه ی عمل بپوشانند.

    در واقع قانون جذب همیشه در زندگی جاری و ساری بوده است اما این افراد و اسنان ها هستند که با یادگیری و آموزش نحوه ی فعال کردن و به کار گیری آن، موجب می شوند تا خواسته هایشان به واقعیت بدل شده و از زندگی لذت ببرند. تعیین خواسته ها به همراه احساسات مثبت و به نوعی مثبت اندیشی و خواستن می تواند در کنار تلاش و تکاپو و  حرکت به سوی آرزو ها، شما را به هر ان چه که می خواهید نائل آورد. در واقع هر گامی که شما برای رسیدن به خواسته هایتان بر می دارید، بخشی از انرژی های تاثیرگذار شما بوده که با ایجاد فرکانسی همسو با ارتعاشات و انرژی های موجود در جهان، موجب اتفاق افتادن آن آرزو و یا خواسته می شود.

    آهنربایی به نام انسان

    برای آن که کاربرد قانون جذب را بهتر درک کنید، می توانید خودتان را یک آهنربا تصور کنید. اگر شما آهنربا باشید چه چیز هایی را جذب می کنید؟ پول؟ ثروت؟ مقام؟ سلامتی؟ عشق؟

    باور کنید که شما در طول زندگی خود مدام در حال جذب احساسات و افکار مثبت و منفی فراوانی هستید که حتی گاه خودتان نیز از وجود آن ها بی اطلاع بوده و تنها در ذهن خود به دنبال پاسخی منطقی برای آن ها هستید. در واقع شما همان چیز هایی را که به آن فکر می کنید، جذب کرده و در زندگی خود وارد می کنید.

    • اگر مدام به چاقی و اضافه وزن فکر کنید، قطعا نمی توانید لاغر شوید.

    • اگر مدام به فقر و فلاکت و بدبختی و بی پولی فکر کنید، نمی توانید ثروت را به خود جذب کنید.

    • اگر مدام در فکر جنگ و درگیری و کشتار هستید، نمی توانید امنیت و آرامش را جذب کرده و تجربه نمایید.

    بدون استثنا، انسان ها به هر آن چه که فکر می کنند چه خوب باشد و چه بد، در حال جذب آن هستند. بنابراین یقین بدانید که حتی برای کوچکترین خواسته های خود، می توانید به کمک کاربرد قانون جذب و با تمرکز بر روی ذهن و فکر و اندیشه های خود، آن چیز را وارد زندگی خود کرده و از آن لذت ببرید.

     
    حسین
    شنبه 20 فروردين 1401 - 18:13
    بازدید : 446
    برچسب‌ها :

    چاي ماسالا   مركز آموزش آنلاين آشپزي بهترين و كاملترين مجموعه براي آموزش آشپزي ايراني خواهد بود. در سايت 1TouchFood دنيايي از غذاهاي خوشمزه ايراني را آموزش خواهيد ديد. آموزش ها همانطور كه مي دانيد در دو دسته آموزش رايگان آشپزي و دوره هاي آنلاين آشپزي نهفته است.

    براي افرادي كه به آموزش هاي رايگان علاقمند هستند بخش آموزش رايگان آشپزي بسيار پر كاربرد است. دنيايي از غذاهاي خوشمزه ايراني و ملل را برايتان قرار داده ايم.

    آموزش آشپزي ايراني بسيار امري شايسته است. آشپزي ايراني با وسعت جغرافيايي ايران بسيار متنوع خواهد بود. براي هنرجوياني كه مبتدي هستند بايد چنين بيان كرد كه اين وسعت جغرافيايي با اين همه قوميت ها داراي دستپخت هاي بينظيري هستند.

    آشپزي ايراني با 1TouchFood

    آشپزي ايراني يكي از قديمي ترين و كهن ترين آشپزي در دنيا محسوب مي شود. آشپزي ايراني تنوع بسيار بالايي دارد و اين به همان دليلي است كه در بالا ذكر كرديم. وسعت بالاي كشور عزيزمان ايران باعث شده است كه تنوع غذايي بينظيري داشته باشيم.

    سوشي اصل آشپزي ايراني در عين سادگي پيچيدگي هاي خود را دارد. يك آشپز ايراني بايستي از تجربه بالايي برخوردار باشد تا بتوانيد غذاهاي سنتي و يا محلي خوشمزه اي را طبخ نمايد.

    مواد اصلي در آشپزي ايراني

    براي آموزش آشپزي ايراني بايد بدانيم كه مواد اصلي در آشپزي ايراني چه موادي هستند. اين مواد همان مواد اوليه پركاربرد در آشپزي ايراني هستند. فراموش نكنيد كه آشپزي ايراني قدمتي بسيار دارد و در تمام دنيا با نام آشپزي پارسي ناميده مي شود.

    برنج يكي از اصلي ترين مواد اوليه در آشپزي ايراني است. گوشت گوسفند گوشت پر مصرف در آشپزي ايراني است كه بايد اطلاعات كاملي را از آن داشته باشيد.

    سبزيجات محلي و خوش عطر - ادويه هاي مناسب - ليمو - نعنا - زردچوبه از ديگر مواد اوليه اصلي در آشپزي ايراني محسوب مي شوند.

    تاريخچه آشپزي ايراني با 1TouchFood

    همانطور كه در بالا ذكر كرده ايم آشپزي ايراني قدمتي بسيار زيادي دارد. طبخ غذا طبق اسناد بدست آمده از دوران ضحاك آورده شده است ولي مطمينا باز هم قديمي تر است. از اسناد بدست آمده به زبان پهلوي نيز نكاتي درباره طبخ خورشت يا همان خورش وجود دارد. اين اسناد تا دوره ساساني نيز موجود است. 

    آشپزي عرب نيز از آشپزي ايراني ريشه گرفته است. واقعيت اين است كه تاريخ كشور ايران و تمدن ايراني بسيار بسيار قديمي مي باشد.

     

    بدليل وسعت بالاي ايران باستان آشپزي ايراني با اقوام و مليت هاي ديگر نيز گره خورد و تنوع بيشتري به خود گرفت.

    اگر تصميم گرفته ايد آشپزي ايراني را بياموزيد حتما در كنار آموزش آشپزي ايراني مواد اوليه را فراموش نكنيد. هر چه روي مواد اوليه و ادويه ها و طعم ها كار كنيد ضرر نخواهيد كرد.

    براي اين امر حتما غذاهاي محلي ايراني را مطالعه نماييد. اينكه بدانيد كدام قوم چگونه چه غذايي را طبخ مي كنند باعث رشد و ارتقا كيفي و كمي هنر آشپزيتان خواهد شد. آموزش آشپزي ايراني شامل چندين دسته مي باشند كه در زير برايتان قرار داده ايم.

    آموزش آشپزي ايراني با دسته بندي هاي غذايي

    در دسته بندي هاي غذايي آموزش آشپزي ايراني بدين صورت بيان مي گردند :

    • آش

    • پلو و چلو

    • ترشي و شور

    • خوراك

    • خورشت

    • دلمه و كوفته

    • ديزي

    • سوپ

    • شيريني

    • غذاهاي دريايي

    • كباب

    • كوفته و دلمه

    • كوكو و كتلت

    • نان

    هدف از آموزش آشپزي از ابتدا

    همانطور كه بارها بيان كرده ايم آموزش آشپزي از ابتدا براي افرادي است كه مبتدي هستند. اين افراد در ابتداي مراحل آموزش آشپزي هستند. به هيچ عنوان نبايد نگران باشند و مطمين باشند كه قرار است مطالب بسياري را بياموزند.

    آموزش آشپزي از ابتدا داراي اهدافي است كه در اينجا با يكديگر بررسي خواهيم كرد. هدف اصلي قرار گرفتن هنرجوي آشپزي در مسير آموزش است. مي دانيم كه اين آموزش ها پايه اي هستند و مي بايست در كنار مطالب پايه اي – اصول آشپزي نيز آموزش داده شود.

    آموزش آشپزي از ابتدا همانطور كه از نامش پيداست براي ابتداي كار است. خوشحال باشيد چون شما مطالب را بدرستي خواهيد آموخت و از همه افرادي كه تجربي آشپزي را ياد گرفته اند جلوتر خواهيد بود. پس مطمين باشيد كه بزودي با سعي و تلاش از همه جلوتر خواهيد بود و مي توانيد تجربيات بينظيري را در كنار كارتان كه همان آشپزي است فرا خواهيد گرفت. تمرين و تمرين كنيد.

    محاسبه چربي بدن در پايين مطالبي به شما آموزش خواهيم داد كه به عنوان كليد در دستان شما خواهند بود. كليد آموزش آشپزي از ابتدا در دست هر كسي نيست و شماييد كه مي توانيد از آن بهره بگيريد. اين كليد در كنار ترفند هاي آشپزي رمز موفقيت شما خواهند بود. طرز تهيه انواع غذاهاي محلي بسيار خواندني هستند و دنيايي از غذاهاي محلي را شامل مي شود.

    نكات مهم در آموزش آشپزي از ابتدا با 1TouchFood

    • در آموزش آشپزي از ابتدا نكات بسيار مهمي وجود دارد كه هميشه بايستي آن را رعايت كنيد. در اينجا به اين نكات خواهيم پرداخت.

    • حتما از مواد اوليه تازه و ارگانيك استفاده كنيد. اين مواد باعث مي شوند غذاي شما تازه بوده و بسيار بسيار خوشمزه تر و زنده تر باشد.

    • حتما در خرد كردن سليقه داشته باشيد و هنرمندانه مواد غذايي را قطعه قطعه كنيد. اجازه دهيد از اشكال متقارن در آشپزي لذت ببريدو

    • از روغن مناسب براي آشپزي خودتان استفاده كنيد. اين امري بسيار مهم است.

    • به هيچ وجه از شعله زياد استفاده نكنيد. هر چقدر هم حرفه اي شده باشيد اين كار باعث مي شود غذايتان بوي سوختگي بگيرد.

    • از ظروف مناسب براي طبخ و سرو استفاده كنيد. هر ظرفي براي كار مخصوص توليد شده است. اين نكته را فراموش نكنيد.

    • سعي كنيد رنگ بندي را در آشپزي رعايت كنيد. صيفي جات و سبزيجات بسيار خوشرنگي وجود دارند كه آشپزي شما را متمايز خواهند كرد.

    • از بهترين رسپي ها استفاده كنيد. آموزش آشپزي رايگان بهترين ها را برايتان تهيه كرده است.

    • حتما قبل از شروع كار يكبار رسپي ها را روخواني كرده و آن را مطالعه كنيد.

    • زمانبندي ها را جدي بگيريد. مطمين باشيد كه زمان ها سالهاست كه رعايت شده است. اين زمان ها حاصل سالها تجربه سرآشپز هاي ويژه هستند.

    • اعتماد به نفس داشته باشيد و بدانيد كه چالش ها پيش روي شما هستند و شما هستيد كه فقط مي توانيد در آشپزي و حين كار از آنها عبور كنيد.

    • ادويه ها رازهايي دارند كه اگر بدانيد مي توانيد از آنها براي خوشمزه تر شدن غذاي خود استفاده كنيد.

    • به هيچ عنوان از هر ادويه اي استفاده نكنيد. ادويه خالص بهترين خواهد بود.

    • وقتي در مرحله آموزش آشپزي از ابتدا هستيد به هيچ عنوان ترس نداشته باشيد. شما هنوز در مرحله كسب تجربه هستيد.

    • سس ها رو هم در آشپزي فراموش نكنيد. سس ها طعم بينظيري به غذاي شما خواهند داد.

     بررسي سلامتي شما مطالب فوق گزيده اي از نكاتي بوده اند كه در آموزش آشپزي از ابتدا مي بايست آن ها را رعايت نماييد. مركز آموزش آنلاين آشپزي 1TouchFood بهترين ها را براي شما عزيزان گردآوري كرده است.

    حسین
    پنجشنبه 18 فروردين 1401 - 21:50
    بازدید : 489
    برچسب‌ها :

     

    امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از خدمات آنلاین استفاده نکرده باشد. ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر فناوری های ایجاد شده بر روی بستر اینترنت پتانسیل بالایی برای تغییر بخش های بزرگی از زندگی روزمره مردم دارند. ارزهای دیجیتال و بسترهای آنان مدرن ترین فناوری ارائه شده در بخش خدمات مالی محسوب می شوند.

    اما برخلاف سیستم های مالی سنتی، این ارزها به صورت توزیع شده ساخته شده اند و هیچ نهاد مرکزی خاصی بر روی آنها کنترلی ندارد. تمامی مبادلات انجام شده در بازارهای مربوط به آنان به صورت شفاف بوده و مبادلات مربوط به هر ارز به راحتی قابل بررسی است.

    از این رو هر فرد و یا فعال در بازار ارزهای دیجیتال خود می تواند به صورت یک ناظر بر تراکنش ها و مبادلات نیز عمل نماید. داشتن جامعه چندان بزرگی از ناظران بالقوه باعث شده است که مبادله دارایی ها بر روی بستر ارزهای دیجیتال نسبت به سیستم های مالی سنتی امنیت بالاتری داشته باشد. امنیت بالا، مقیاس پذیری فوق العاده و نیز انطباق بسیار مناسب این فناوری با کسب و کارهای آنلاین باعث شده است که شمار زیادی از افراد به دنبال آموزش ارز دیجیتال باشند. 

    کاربردهای ارزهای دیجیتال

    ارزهای دیجیتال بر روی بستری تحت عنوان بلاکچین ساخته شده اند که خود یک فناوری مدرن برای ذخیره سازی داده ها به صورت غیر متمرکز است. به عبارت دیگر پایگاه داده ای است که به طور همزمان تمامی افراد نسخه ای از آن را بر روی دستگاه خود دارند. بر روی بلاکچین همانند پایگاه های داده متمرکز می توان انواع مختلفی از داده ها را ذخیره نمود.

    از محبوب ترین کاربردهای بلاکچین استفاده از آن برای ذخیره داده های مربوط به تراکنش های ارزهای دیجیتال است. در این حالت ارزهای دیجیتال و تراکنش های آنها به صورت رمزگذاری شده بر روی بلاکچین ذخیره می شوند؛ به همین دلیل گاهی به ارزهای دیجیتال، رمز ارز نیز اطلاق می شود.

    در سری آموزش رمزارز نعیم حشم بان کاربرد های مختلف ارزهای دیجیتال به تفصیل گنجانده شده است. برای مثال برخی از ارزهای دیجیتال با ارزش مانند تتر به صورت استیبل کوین ارائه شده و ارزش ثابتی برابر یا یک دلار دارند؛ بنابراین، این ارزها گزینه های مناسبی برای مبادلات آنلاین به شمار می روند.

    برخی از ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین دارای ارزش بالایی بوده و بسیاری از مردم آن را طلای مدرن می نامند. از این رو این گونه ارزها گزینه های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری های بلند مدت در نظر گرفته می شوند. 

    بهترین بازی های ارز دیجیتال برای کسب درآمد

    یکی از کاربرد های این ارزها که شاید بیشترین جذابیت را برای علاقه مندان به آموزش ارز دیجیتال داشته باشد، استفاده در بازی ها است. اکنون بسیاری از شرکت های بازی سازی برای جذب هر چه بیشتر مخاطب اقدام به اضافه کردن فناوری های بلاکچین و ارزهای دیجیتال به بازی های محبوب خود نموده اند.

    در بخش کسب درآمد سری آموزش رمزارز نعیم حشم بان، بهترین بازی های ارز دیجیتال برای کسب درآمد آسان معرفی شده است. همچنین استراتژی های مناسب برای حداکثر سازی این درآمد ها نیز تشریح شده اند. اگر چه گیمر های حرفه ای می توانند از راه های متفرقه مانند استریم کردن گیم پلی خود درآمد جانبی داشته باشند، اما در بازی های مبتنی بر ارز دیجیتال معمولا دو راه مستقیم برای کسب درآمد در نظر گرفته شده است.

    راه اول کسب ارزهای دیجیتال از پاداش های درون بازی ها است که در این روش بازیکن با انجام فعالیت ها و یا تکمیل موفقیت آمیز مراحل و ماموریت ها پاداش هایی دریافت کرده که به طور مستقیم با ارزهای دیجیتال قابل مبادله هستند.

    راه دوم استفاده از توکن های غیر مثلی و منحصر به فرد است. در این روش کاراکترها و قدرت ها و مهارت های مربوط به آنان و یا سایر اقلام درون بازی مانند ماشین ها و یا زمین های مجازی و غیره به صورت توکن هایی منحصر به فرد و یکتا قابل معامله هستند. برای مثال موارد زیر از پرطرفدارترین بازیهای ارز دیجیتال به شمار می روند:

    Lightnite

    در این بازی از هر دو روش پاداش و توکن برای کسب درآمد استفاده می شود. لایت نایت یک بازی رقابتی، هیجانی و چند نفره است که بازیکن ها با از بین بردن حریف های خود و غارت متعلقات آنان می توانند ارز دیجیتال بیت کوین را کسب کنند.

    پاداش های این بازی به صورت ساتوشی ارائه می شود که واحد خرد بیت کوین است. ساتوشی های کسب شده از این بازی قابل انتقال به کیف پول های لایتنینگ بوده و از آنجا قابل مبادله خواهد بود. توکن های یکتای این بازی پوسته های لایت نایت نام دارند که گاهی برخی از آن ها را می توان با قیمت های مناسبی به فروش رساند.

    Gods Unchained

    بازی گادز انچیند بر خلاف بازی های دیگر از ابتدا بر روی فناوری بلاکچین توسعه داده نشده است، بلکه اقلام درون بازی به صورت توکن های یکتا ارائه شده و پس از ذخیره در کیف پول در بازارهای خارج از بازی قابل فروش هستند. این بازی به صورت کارتی است که بازیکنان باید کارت های آن را خریداری نمایند.

    برخی از این کارت ها بسیار کمیاب بوده و قیمت های بالایی دارند. این بازی محبوبیت بسیار بالایی دارد؛ از این رو ارزش کارت های کمیاب این بازی بسیار زیاد است. در سال 2019 یکی از کارت های آن با قیمتی بیش از 600 هزار دلار فروخته شد.

    Farmers World

    بازی فارمرز ورلد یا دنیای کشاورزان یکی از محبوب ترین و بهترین بازی های ارز دیجیتال در زمان حاضر است. همان طور که از نام آن آشکار است این بازی بر پایه فعالیت های مرتبط با کشاورزی ساخته شده است. بازی های سبک کشاورزی معمولا گیم پلی آرام و غیر هیجانی دارند؛ اما دنیای کشاورزان یک استثنا است و بازیکنان می توانند به مزارع دیگر حمله کرده و آنها را غارت کنند.

    بازیکنان باید با استفاده از استراتژی های مناسب، محصولات خود را افزایش داده و از مزرعه خود در برابر حمله سایر کشاورزان و نیز حیوانات وحشی دفاع نمایند. توکن و یا ارز دیجیتال اصلی این بازی Gold نام دارد. سایر اقلام درون مزرعه نیز به صورت توکن های یکتا ارائه می شوند. از این رو بازیکن، صاحب اصلی آن اقلام به شمار رفته و به راحتی می تواند آنها را به فروش برساند.

     

    حسین
    پنجشنبه 18 فروردين 1401 - 21:47
    بازدید : 407
    برچسب‌ها :

    رید هستینگز (Reed Hastings) بنیانگذار نتفلیکس و مدیر اجرایی این سازمان یکی از کارآفرینان و بشردوستان آمریکایی است که در هیئت مدیره Facebook و چندین سازمان غیر انتفاعی نیز حضوری فعالانه داشته است. 

    در حال حاضر، نتفلیکس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که در حوزه استریم محتوای اختصاصی فعالیت می‌کند. با وجود شرکت‌های بزرگی نظیر Apple و Blockbuster احتمال می‌رفت این شرکت با شکست سنگینی مواجه شود. 

    با این حال، خوشبختانه روند امور آتی با پیش‌بینی‌ها مطابقت نداشت. در واقع، این استارتاپ نوپا تنها پس از چند سال فعالیت توانست شرکت‌های عظیم و با تجربه‌ای نظیر Apple را به چالش کشیده و به مبارزه دعوت کند. در این جا، قصد داریم بیوگرافی رید هستینگز را با شما به اشتراک بگذاریم.

    دوران کودکی و نخستین تجربیات کاری و تحصیلی بنیانگذار نتفلیکس

    هستینگز در 8 اکتبر 1960 در بوستون، ماساچوست چشم به جهان گشود. وی در سال 1978 از دبیرستان Buckingham Browne & Nichols فارغ التحصیل شد و در سال 1983 مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضیات از کالج Bowdoin دریافت کرد. 

    پس از ارائه خدمات در سپاه تفنگداران ایالات متحده، وی به مدت دو سال با سپاه صلح همراه شد. پس از مدتی در یکی از کشورهای آفریقایی به نام اسواتینی (Eswatini) به فعالیت پرداخت و اغلب اوقات خویش را به تدریس ریاضیات اختصاص داد. هستینگز پس از بازگشت به آمریکا تصمیم به ادامه تحصیل گرفت و در سال 1988 مدرک کارشناسی ارشد خود در زمینه علوم کامپیوتر را از دانشگاه استنفورد (Stanford University) دریافت کرد.

    در این زمان، وی به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار مشغول به کار شد و در سال 1991 شرکت Pure Software را تاسیس کرد. در ابتدا، این شرکت به شکل مطلوبی گسترش یافت و عنوان شرکت سهامی عام را از آن خود کرد. با این حال، تنها 6 سال بعد، یعنی در سال 1997 هستینگز موفق شد شرکت Puer Software را با سود قابل توجهی به فروش برساند. این شرکت، بعدها به Pure Atria Corporation تغییر نام داد. 

    بیوگرافی رید هستینگز بنیانگذار نتفلیکس

    ظهور بنیانگذار نتفلیکس 

    در سال 1997 و هم‌زمان با فروش شرکت  Puer Software ایده ارائه خدمات اجاره فیلم مبتنی بر اشتراک به ذهن هستینگز خطور کرد. در واقع، این ایده از تاخیر وی در تحویل یک فیلم اجاره‌ای و پرداخت جریمه‌ای قابل توجه به Blockbuster ناشی می‌شد. 

    در آن زمان، DVD فناوری جدیدی به حساب آمده و با توجه به ابعاد و وزن به سادگی می‌شد آن را با استفاده از خدمات اداره پست جابه‌جا کرد. بر همین اساس، هستینگز و شریک تجاری وی مارک راندولف (Marc Randolph) در سال 1997 شرکت نتفلیکس را در کالیفرنیا راه‌اندازی کرده و در سال 1998 عملیات سفارش DVD از طریق پست را پایه‌گذاری کردند. 

    در ابتدا، مشتریان می‌توانستند هر یک از  DVDها را برای مدت هفت روز اجاره کنند. با این حال، در دسامبر 1999 این قانون تغییر کرد. با توجه به قواعد جدید، مشتریان این شرکت با پرداخت حق اشتراک ماهیانه می‌توانستند تعداد نامحدودی فیلم را در فهرست خود جا دهند. 

    یعنی، مشترکان فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طریق وب‌سایت نتفلیکیس حساب‌ کاربری خویش را کنترل می‌کردند. در هر سفارش، جابه‌جایی سه DVD به طور خودکار امکان‌پذیر بود و با بازگرداندن سری اول سفارشات، سه DVD دیگر از فهرست فیلم‌های منتخب مشتری به صورت کاملا خودکار برای آن‌ها ارسال می‌شد.

    رید هستینگز از طریق مشارکت با استودیوهای فیلم‌سازی و شرکت در کمپین‌های بازاریابی این شرکت را گسترش داد و بیش از هر چیز بر دسترسی به فیلم‌های مستقل، مستند و سایر ساخته‌های سینمایی تمرکز داشت که مخاطبان به راحتی به آن‌ها دسترسی نداشتند. 

    هستینگز اعتقاد داشت فناوری DVD محکوم به شکست است. این امر او را بر آن داشت تا جایگزین مناسبی را انتخاب و معرفی کند. به این ترتیب، تحقیق در زمینه استریم فیلم از طریق اینترنت آغاز شد. با این حال، تا سال 2003 این شرکت به دلیل عدم دسترسی به اینترنت با پهنای باند بالا از عهده ترافیک سنگین سایت برنمی‌آمد. این امر شرکت نتفلیکس را بر آن داشت تا با استفاده از روش‌های سخت‌افزاری به ارائه فیلم بپردازد. به این ترتیب، کاربران تنها با خرید یک ست باکس 300 دلاری می‌توانستند در اوقات فراغت خود فیلم‌های مورد نظرشان را دانلودکنند. 

    ظهور یوتیوب و تبعات آن

    در سال 2005 Youtube پا به عرصه وجود گذاشت و دسترسی به محتوای ویدیویی در فضای اینترنت را با روش تازه‌ای بنیان‌گذاری کرد. با ظهور یوتیوب کاربران دنیای مجازی می‌توانستند تصاویر ویدیویی را بدون نیاز به دانلود مشاهده کنند. این امر بنیانگذار نتفلیکس را بر آن داشت تا حرکت در مسیر تازه‌ای را پیش گرفته و چنان که گفته شد بر روی استریم ویدیوها با استفاده از دستگاه‌های سخت‌افزاری فعالیت کند. با این حال، به دلایل بسیار زیادی دستگاه‌های نتفلیکس از بازار جمع‌آوری شده و جای خود را به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های استریم دادند. 

    در صورت اتصال به اینترنت پرسرعت، نصب این نرم‌افزارها بر روی کلیه دستگاه‌ها نظیر تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی و پخش‌کننده‌های DVD به سادگی امکان‌پذیر بود. واقعیت این است که این شرکت برای بقاء خود ناچار بود خدمات ویژه‌ای را ارائه کرده و کلیه مشترکان خود را حفظ کند.

    بنیانگذار نتفلیکس و اشتباهی تاریخی

    در فوریه سال 2007 میلادی، تعداد سفارشات این شرکت به میلیاردها عدد افزایش یافت. در اصل، راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی دانلود و استریم فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی دسترسی به محتوای ویدیویی را به شکلی تازه برای مشترکان خود امکان‌پذیر کرد. در سال 2011، بنیانگذار نتفلیکس اعلام کرد این شرکت هزینه اشتراک ماهیانه خود را افزایش داده و به دو بخش تقسیم خواهد شد. به این ترتیب، بخش مربوط به ارائه خدمات، وب‌سایت‌ها و حساب‌های کاربری DVD به Qwikster تغییر نام می‌داد. این اشتباهی نادر و تاریخی بود که به از دست رفتن تعداد قابل توجهی از مخاطبان و کاهش چشمگیر قیمت سهام این شرکت انجامید. بنابراین، این شرکت از ادامه اجرای طرح انحصاری و جدید Qwikster عقب‌نشینی کرده و دوباره بخش‌های مذکور را با هم ادغام کرد.

    بنیانگذار نتفلیکس و ارائه محتوای اختصاصی

    واقعیت این بود که بنیانگذار نتفلیکس از اهمیت استریم کردن فیلم‌های سینمایی و تولیدات تلویزیونی آگاهی داشت. به این ترتیب، در ابتدای دهه 2010 موفق شد استودیوهایی نظیر MGM، Paramount و Lionsgate را تحت تاثیر قرارداده و با آن‌ها همکاری کند. بنابراین، طی قراردادی امتیاز پخش محصولات استودیوهای یاد شده در اختیار این شرکت قرار گرفت. این امر در نهایت منجر به گسترش و توسعه صنعت پخش فیلم و ویدیو شد. 

    در سال 2013، نتفلیکس با ارائه و پخش سریال تلویزیونی «خانه پوشالی» (House of Cards) برای نخستین بار به استریم کردن محتوای اختصاصی روی آورد. انجام این کار با استقبال و توفیق بسیار زیادی همراه بود. به این ترتیب، این شرکت فعالیت خود را در زمینه تولید فیلم نیز آغاز کرد و روند موفقیت خود را ادامه داد. 

    سخن آخر

     بنیانگذار نتفلیکس یکی از برجسته‌ترین افراد بشر دوست و خیرخواه زمان خود به حساب می‌آید. وی همواره بخش قابل توجهی از وقت خود را به مسائل آموزشی به ویژه در مدارس دولتی اختصاص داده و از سال 2000 تا 2004 ریاست هیئت آموزش ایالتی کالیفرنیا را برعهده داشت. با ارائه بیوگرافی رید هستینگز امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

    منبع: khabaronline

     

    حسین
    پنجشنبه 4 فروردين 1401 - 20:34
    بازدید : 452
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 61
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه